1e paii

10 juli 2015 - Tambon Mae Hi, Thailand

Om 8 uur vanmorgen vertrokken we met een mini bus vanaf Cihang Mai naar Pai. Het duurde 3 en half uur om er te komen met een tussen stop van een kwartier.

Eenmaal in Pai dacht ik , ik wil hier nooit meer weg. En dat gevoel is er nog steeds. We hadden al een slaapplaats geboekt ; een hutje langs de rivier van Paii!!! Met elke stap gingen mijn ogen steeds verder open, zo mooi is het hier. We hebben een scooter gehuurd. Alle ssightseeing is buiten de stad van Pai. Met de map kwamen we een heel eind. Als eerste wilden we naar demar Paeng Waterfall. Onderweg kwamen we veel andere toeristen tegen. Na een weg met eeen mooie omgeving kwamen we bij de waterval aan. Er waren veel thaise families hier aan het zwemmen en de kinderen gleden van de waterval af alsof het een glijbaan was. Het zag er zo mooi uit dat we naar boven geklommen waren en zelf ook een duik zijn gaan nemen in de beekjes.

Na de waterval reden we Door naar Pai Canyon. Een natuur verschijnsel met erg gevaarlijke wegen. We probeerde de Zo veilige mogelijke route te nemen maar kwamen alsnog langs stukken waar je maar een halve meter had om te lopen naast een afgrond van 30 meter.

De Pai Canyon heeft ons zo laten zweten, het was heel erg warm vandaag in Pai, dat we even moesten afkoelen op een terrasje. Na dat zijn we terug gereden naar onze hut waar we gedoucht hebben en even een powernap hebben gedaan.

Om 8 uur moesten we echt gaan eten en we stervenden allebei ook van de honger. We hadden alleen nog ontbijt gehad vandaag voordat we naar Pai vertrokken. Onder het eten werd opeens alles donker, maar dan ook echt donker donker. Ik schrok me dood en wist niet wat er gebeurde. Er bleek een stroom uitval in heel Pai te zijn. Langzaam aan zag je overal kaarsjes aan gaan en werd het heel gezellig op straat. Het blijkt hier vaker te gebeuren. Een uur later was de stroom weer terug en zijn we op zoek gegaan naar een leuke bar. Dat werd de 'yellow sun bar" waar we hele gezellige en leuke mensen hebben leren kennen. twee dames uit de uk , een jongen uit San Diego en nog 2 dames uit Londen. Hier hebben we nog mee Door gefeest tot aan de ' dont cry' bar.

Nu -om 3 uur snachts- zitten we voor ons hut , bij de hangmat, te genieten van de stilte, de krekels en elkaar.

Welterusten voor straks x